ézsé építész iroda


 

AKTUÁLIS

 

Napkollektor vs. Napelem!

Melyik a nyerő?

 

 

 

 

 
 

Mire jó az energiatanúsítvány

2012. január elsejétől a legalább 50 m2 hasznos alapterületű épületek kötelező a tanúsítvány elkészíttetése! Alkudj okosan, rugalmasak vagyunk! Nem mindegy, hogy egy kis lakásról van szó, vagy egy nagy épületről, illetve az sem, hogy milyen felújítási javaslatokra van szükséged! Sürgős esetben akár 1 munkanapon belül is el tudjuk készíteni a tanúsítványt! Töltsd ki ajánlatkérőnket vagy hívj minket közvetlenül!

+36 30 940 46 23

Mire jó az Energetikai tanúsítvány?

Eladod vagy bérbeadod a lakásodat? Nem kapod meg a használatbavételi engedélyt, mert nincs tanúsítványod? Támogatásra pályáznál, de nem tudod mivel igazolni az energiamegtakarítást? Felújítanál, de nem tudod mi az, amire valóban érdemes költeni? Hőszigetelés kontra hőszivattyú, ablakcsere kontra napkollektor és még sok más kérdéses lehetőség...

Legfontosabb tudnivalók

1. Legalább 50 m2 hasznos alapterületű épületek eladásakor kötelező a tanúsítás, kell az adásvételi szerződéshez.Ebben az esetben a rendelet az épület alapterületéről beszél, tehát érdektelen a lakás alapterülete ebből a szempontból, az akármilyen pici is, a tanúsítványt el kell készíteni. A tanúsítvány azonban nem kell, hogy a lakásokra egyenként készüljön, készülhet a teljes épületre is.

2. 2013. január 9-től a tanúsítványokat kötelező jelleggel fel kell tölteni a VÁTI központi, elektronikus nyilvántartásába. Ezzel egyidejűleg a tanúsítványok minőség ellenőrzése is megindult, valamint az e-epites portálon bárki megnézheti a feltöltött tanúsítványokat.

3. Hasznos alapterület: valamennyi épületszint hűtött-fűtött helyiségei alapterületének összege. Az OTÉK szerint a hasznos alapterület az alapterületnek azon része, amelyen a belmagasság legalább 1,90 m. (A fogalom nem vonatkozik a terek használhatóságára.)

4. A tanúsítvány elkészítése kötelező az eladáshoz és bérbeadáshoz. A hirdetéseken fel kell tüntetni az épület besorolását, hogyha készült tanúsítvány az épületről.

5. Új építésű ingatlannál a használatbavételi engedélyhez hiteles energetikai tanúsítvány kell és ebben az esetben meg kell felelni a követelményértékeknek, amik 2017 december 31-től jelentősen szigorulnak. Erre az építtetőknek is érdemes már gondolni ill. a ház tervezésénél már a használatbavétel időpontjához igazodni.

6. Az adásvételi és bérleti szerződésben rögzíteni kell, hogy az adott épületre kell-e tanúsítványt készíteni, és ha igen, akkor a tanúsítvány azonosító kódját is meg kell adni, valamint a vevő vagy bérlő nyilatkozatát arról, hogy az adott azonosítóval rendelkező tanúsítványt vagy annak másolatát átvette.

7. Az energetikai tanúsítvány 10 évig érvényes, de ahhoz, hogy a 2015.december 31 előtt készült tanusítványok érvényesek legyenek, a tanúsítónak egy pótlapot kell az elektronikus feltöltő rendszerben igényelnie.

8. Az energetikai tanúsítványt újra el kell készíteni, hogyha megváltozik az irányadó jogszabályban meghatározott követelményérték. Ez két esetben lehetséges: ha megváltozik az ingatlan funkciója (pl. lakóépületből iroda lesz), vagy hogyha megváltozik a tanúsított ingatlan mérete. Vagyis egy egyszerű felújítás alkalmával, ha az nem jár bővítéssel, nem kell újra tanúsítani az ingatlant.

9. A tanúsítványt a 7/2006 TNM rendelet követelményeinek megfelelően csak az arra jogosult szakértő készítheti el, a szakértők névsorát a mérnöki és építész kamarák honlapján lehet megtalálni.

10. A tanúsítvány elkészítése a meglévő tervek és az épület felmérése alapján történik, amit fényképekkel is dokumentálni kell. Lakás tanúsításakor is vizsgálni kell az épület felület-térfogat arányát.

11. Amennyiben a tanúsított ingatlan nem éri el a CC besorolást, akkor felújítási javaslatokat kell tenni.

tanítvány ára

Kapcsolódó témák

 


:: weblapkészítés ::

 Copyright © é z s é 2016 Felhasználási feltételek | Adatvédelmi nyilatkozat

é z s é +36 1 275 41 23 1112 Budapest Budaörsi út 165. 3. emelet 3.